در‌حالی‌که سرما سراسر ایران عزیزمان را فراگرفته است، متن لیمو شیرین احتمالاً پرشمارند افرادی کـه درگیر سرماخوردگی هستند و زیـاد مایل بـه رفتن بـه نزد پزشک باتجربه نیستند! یـا اینکه بسیـاری دیگر مایل‌اند از سبد مـیوه‌های رنگارنگ این فصل، یکی از بهترین‌ها را برگزینند و مـیل کنند. متن لیمو شیرین یکی از بهترین مـیوه‌ها به منظور چنین شرایطی، لیمو‌شیرین است. متن لیمو شیرین با روزچین همراه باشید که تا قدری از مزایـای لیمو‌شیرین برایتان بگوییم.

15 منبع غذایی فوق‌العاده برای کاهش سطح کلسترول خون

راز سلامتی و کم از چربی خون درون این موادغذایی خارق‌العاده نـهفته است. به منظور داشتن بدنی سالم و تندرست این کتابچه الکترونیکی را دانلود کنید. کافی هست نشانی ایمـیل خود را درون کادر زیر وارد کنید که تا بلافاصله این کتاب ارزشمند را مجانی به منظور شما بفرستیم

گذری بر خاصیت‌های لیمو‌شیرین

لیمو‌شیرین درون ظاهر شبیـه لیمو است، اما طعمـی شیرین و نزدیک بـه مزۀ پرتقال دارد و برخلاف سایر مرکبات، آب آن خاصیت اسیدی ندارد. در‌واقع، دارای خاصیت قلیـایی است. این مـیوه از منظر مواد معدنی، فسفر، منیزیم، پتاسیم، سدیم و کلسیم و املاح بسیـار غنی است. لیمو‌شیرین سرشار از فلاونوئیدهاست کـه منجر بـه تحریک سیستم گوارش مـی‌شود؛ از‌این‌رو، توصیـه شده افرادی کـه دارای سوءهاضمـه، رودۀ تحریک‌پذیر و سایر ناراحتی‌های گوارشی هستند از آب لیمو‌شیرین استفاده کنند.

علاوه‌براین، لیمو‌شیرین درون درمان اسهال، استفراغ و حالت تهوع هم مورد استفاده قرار مـی‌گیرد. با‌این‌حال، بـه دلیل اینکه حجم قابل‌توجهی از لیمو‌شیرین متشکل از آب است، از آن تحت عنوان راه‌حلی به منظور کاهش تب بدن مـی‌توان استفاده کرد. پتاسیم موجود درون این مـیوه، درون پیشگیری از بیماری قلبی و عروقی تأثیر‌گذار است.

همچنین این مـیوه زرد‌رنگ بـه دلیل دارا‌بودن خاصیت ضد‌عفونی‌کننده از بروز تخمـیر درون معده جلوگیری مـی‌کند. در‌عین‌حال این مـیوه جزء مـیوه‌هایی هست که درون رژیم غذایی افراد مبتلا بـه دیـابت به‌راحتی قابل‌مصرف است؛ چراکه لیموئیدهای موجود درون این مـیوه به‌راحتی بـه گلوکوزها چسبیده و به‌آسانی هضم مـی‌شوند. از‌سویی‌دیگر، این لیموئیدها نقش قابل‌توجهی درون مبارزه با گونـه‌های مختلف سرطان دارند. لیمو‌شیرین هم همانند سایر گونـه‌های مرکبات، تأثیر قابل‌توجهی درون درمان سرگیجه دارد. غنای این مـیوه از منظر اسید فولیک، آن را تبدیل بـه گزینـه‌ای مناسب به منظور درمان کم‌خونی کرده است.

این مـیوۀ خوش‌رنگ، همانند سایر گونـه‌های مرکبات، از منظر ویتامـین C بسیـار غنی هست و از‌این‌رو، مصرف آن منجر بـه تقویت سیستم ایمنی بدن به‌ویژه درون فصول سرد پاییز و زمستان مـی‌شود. از‌سویی‌دیگر، تأمـین ویتامـین C مورد‌نیـاز بدن از طریق مصرف مـیوه یـا آب‌مـیوه لیموشیرین، از بروز ناراحتی‌هایی نظیر بیماری‌ها و خونریزی لثه، زخم دهان و لب‌های ترک‌خورده هم جلوگیری مـی‌کند. آب این مـیوه سرشار از کلسیم است؛ از‌این‌رو، جزو مواردی هست که حتما در رژیم غذایی زنان حامله لحاظ شود.

همچنین کلسیم موجود درون لیمو شیرین از بروز پوکی استخوان درون زنان جلوگیری مـی‌کند. آب لیمو‌شیرین از طریق تنظیم‌ عملکرد کبد و کنترل ترشح صفرا، مـی‌تواند منجر بـه کاهش زردی یـا یرقان درون نوزادان شود. علاوه‌براین، مـی‌توان از مقداری آب لیمو‌شیرین به منظور خلاص‌شدن از کپک‌های مو هم استفاده کرد. همچنین مـی‌توانید چند قاشق آب لیمو‌شیرین، روغن جوانۀ گندم و مقداری عسل را با یکدیگر مخلوط کرده و از آن تحت عنوان مرطوب‌کنندۀ طبیعی پوست استفاده کنید.

به‌منظور درمان مشکلات تنفسی نیز مـی‌توان از روغن این مـیوه به‌صورت اسپری یـا بخور استفاده کرد. خاصیت خنک‌کنندگی لیموشیرین تأثیر قابل‌توجهی بر لکه‌های پوستی و شادابی آن دارد. این مـیوۀ خوش‌طعم مـیوه‌ای کم‌کالری و کم‌پروتئین هست که تأثیر قابل‌توجهی درون کاهش چربی‌های بدن دارد. علاوه‌براین به‌منظور کاهش دلهره و اضطراب خویش مـی‌توانید مقدار آب لیمو‌شیرین را با مقداری عسل مصرف کنید.

این‌ها چکیده‌ای بود از خاصیت‌های بی‌پایـان لیمو‌شیرین. اگر درون این مـیان نکته‌ای وجود دارد کـه در متن جا مانده است، با ما و خوانندگان روزچین درون مـیان بگذارید.

خواندن این مطالب را از دست ندهید:

خواص پرتقال
خواص انار
خواص خرمالو

این مقاله را درون شبکه‌های اجتماعی بازنشر دهید

: متن لیمو شیرین




[در فصل زمستان لیمو‌شیرین بخورید — مجله آنلاین روزچین متن لیمو شیرین]

نویسنده و منبع: فاطمه کبوتری | تاریخ انتشار: Thu, 21 Jun 2018 17:33:00 +0000